I don't care what you think about me. I don't think about you at all.

Jag kommer inte kunna ändra på någon. Inte direkt. Men efter idag känner jag bara att det behövs något för att få folk att bara våga mera. Våga vara knäpp, göra galna saker. Våga gå utanför tryggheten. Våga säga ja.

Vi hade grupparbete i skolan. Vi skulle göra en musikal till nästa dag. Ingen känner varandra i princip och 100% skulle ges. Jag taggade som fan, och jag ville verkligen bara få leva ut min teatersida, sjunga för full halls och skita i alla andra som skulle kolla på.
Det slutar med total död. Jag förstår att man måste anpassa sig efter varandra, men om alla bara säger nej till varenda fucking idé och inte kan komma på något själva så vad fan...vad gör ni här? Det känns som om jag, och som tur var en till, blev sågade hela tiden. Vi anpassade oss, korrigerade våra excentriska personligheter medan dom inte gjorde ett skit för att få allt att fungera.
Jag tycker att det är så extremt mesigt att inte våga ge allt. Jag vet att alla kanske inte riktigt har det i sig, men det var inte det. Det var hela grejen med att dra ner oss, hela gruppen...och jag avskydde det. Ingen försökte och ingen ville ens gå i närheten av kanten runt deras trygghetsbox. Allt blev så fel. Hälften hoppade av. Jag satt där, blev bara tystare och tystare och ville bara slå till någon. Min frustration var så tung. Hur man än gjorde blev det inte bra. Och jag känner att det inte är rättvist att jag ska behöva skära bort så mycket av mig själv när ingen försöker.

Så. Nu.
Jag startar ett projekt. Precis här och nu. Ett typografiskt projekt som ska få hålla på under hela året.
Jag älskar citat. Vackra, hoppfulla, inspirerande citat som bara får mig att vilja göra en massa konst och leva ut varenda liten och stor dröm jag har. Som får mig att våga, tänka om och tänka en andra gång. Citat som helt enkelt öppnar upp ens tankar och får hjärtat att slå ett extra slag.
Det kanske inte blir bra, min typografi är nog inte bäst, men det får vara som det är och jag kommer kanske få folk att växa. Åtminstone tänka lite till.

Nu kör jag.

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0