“Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.”

Mitt första nyårslöfte är att jag inte får köpa ett enda par skor på hela året. Jag har dom skor jag behöver och inte behöver egentligen och dom borde räcka gott och väl för mer än ett år.
Jag älskar skor. Så är det bara.
De skor jag köper har jag i flera år så det är inte det att jag bara konsumerar och spenderar pengar på skit.
Jag gillar när det är ordentligt för sådan är även jag som person. Jag sköter om mina skor väl. Smörjer dem, impregnerar etc.
Så det är inte att jag slösar på mina pengar precis även om det såklart händer eftersom att skor inte är gratis.
Det är mest själva grejen med att jag har så många som är mitt problem. Jag börjar få ångest så jag tar det som ett tecken på att jag borde ändra lite på mig själv. Så varför inte nu, inför ett nytt år?

Tvåtusentolv har nog varit det år då jag köpt flest skor under, ungefär runt sju par. Kanske åtta.
Men nu är det slut på mitt sko-nörderi.
Jag har även börjat rensa ut skor jag inte längre använder. Inget kommer att kastas, allt skänks bort alternativt säljs.

Det här är egentligen jättelöjligt, men till mitt försvar så förtjänar jag att vara löjlig och ingen behöver veta varför.
De skor jag nu har och kommer att leva med är underbara. Jag älskar dem av hela mitt hjärta!

“Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.”
― Marilyn Monroe

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0