Socker - Kent

Det är inte vår, inte sommar och inte höst. Det är vinter '10.
Bilden är från i somras. Ser inte vilka i gänget som går över gatan, men fulla var dom iaf. Och trevliga som bara den. Kanske för att dom ändå såg att slutet nått sin början och att det innebar att vi bara hade den morgonen kvar. Klockan sju var det hej då. Undrar vad dom gör nu? Sover dom? Spyr dom? Dansar dom?
Undrar vad som egentligen hände med min skjorta? Vart bor den nu? Vart tog den snälla människan som hjälpte mig att leta vägen? Som inte var packad utan bara lagom påverkad, precis som jag, och bara ville dansa. Borde plugga franska, men så kastas man tillbaka i tiden helt plötsligt och då går det inte. Duh.

Jag saknar sommaren. Man fryser inte ihjäl, fastän man blivit av med skjortan och bara har ett tunt linne kvar.
Jag saknar den för att det känns som om man har all tid i världen på sig. Man kan dra till närmaste sjö och inse att man jävligt gärna bara vill hoppa i. NU. Och inte vänta tills imorrn. Klockan är midnatt men vem bryr sig för nu kastar vi av oss kläderna och hoppar på tre.
1...2...3! (alla springer förutom Rose, hon är seg på typ nån sekund, men det är okej.)
Och sedan skiter man i resten.
Allting är så mycket BÄTTRE på sommaren. Även om man mötte många farväl, även om fula män trycker upp en mot väggen, även om man vet att saker tar slut. Det är ju bara ren sanning att ingenting är evigt...nästan iaf.
Men liksom, så länge allt KÄNNS evigt, så är det bra. Har jag alltid sagt. Det behöver inte betyda att nåt ska vara för alltid. En evighet kan lika gärna vara ett par sekunder. Om ändå alla bara kunde inse det. Leva lite på impuls.

I'm just telling you.

Avtryck
Postat av: Ankan

Du är så himlans söt Rosie. <3 Puss på dig gullunge. <3 Och du är alltid välkommen här när kylan blir för kall eller när ensamheten blir för påträngande eller när du bara känner för att dansa omkring till Beatles på vinyl och njuta av tresamheten.



Puss på dig sötaste. <3

2010-12-08 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0