sugar, we're going down

Det har varit en awesome dag. Inte för att det har hänt så värst mycket, men jag har varit glad hela dagen bara och det behöver liksom inte vara så mycket mer för att göra en dag lyckad. Det var askul att spela volleyboll på idrotten och sen få göra beeptestet utan att dö. Volleyboll <3 Sen har jag lyssnat på musik hela dagen. Jag kom hem och började surfa runt och kollade upp nya band och sånt som jag aldrig hört, men som kanske kunde vara bra. Har hittat så sjukt mycket bra musik. Frågade dessutom några vänner om de hade något bandtips och Danne tipsade mig om Raincheck...ASGRYMMA! Så tack till Danne! Sen har jag faktiskt tagit mig tid att lyssna påMetallicaKill the Director med The Wombats är helt fucking amazing. För övrigt ett grymt band. Verkligen.

Så, hela dagen har varit fylld av vackra ljud. Väldigt fint tycker jag. Det var nån gång som jag fick pausa en låt i nån minut (minns ej varför) och pappa trodde jag hade somnat för att det blev så tyst. Haha! Det låter alltid i närheten av mig, av musik eller så typ nynnar jag på nån låt själv. Aldrig tänk på faktiskt, men det är fan sant. Jag och mina egenheter. Som det där med att jag alltid spelar luftpiano och min bror trummar på allt. Båda sitter liksom på t-banan i sin egna lilla värld och spelar. Det var mamma som påpekade det en dag. Så både morsan och farsan verkar märka av dessa egenheter.

Läste om Trästocksfestivalen i Skellefteå. Verkar nice och det är liksom for free. So why not? Det verkar sjukt mysigt. Sen så tipsade Danne även om nån festival som heter Frizon och det låter också nice! Får kolla upp mer om det. Funderar på att sova. Nisse sover nu iaf och mina ögonlock känns tunga. Imorrn ska jag nog ta tag i det där med Nyckelviksskolan och läsa igenom alla papper jag skrev ut. Sen börja fundera på inlämingsproven jag måste fixa till. Alltså...jag vill verkligen komma in där. För om jag gör det får jag liksom nån slags grund till konsten bortsett från det jag byggt upp själv. Det känns tryggare då när jag ska söka till Konstfack nästa år. Jag kan verkligen nada. Vill kunna så mycket mer och inte bara mitt latjo. Jag gillar mitt latjo, men mer kött på benen behövs. Men varför skulle ens jag komma in? Ah, hatar det här. Man vill ju tro på sig själv och det, men samtidigt så håller man tillbaka lite. Kommer man inte in vill man inte bli helt nere och besviken liksom...det är väl bara naturligt att känna så. I guess.
Aja, skitsama, trött var det. Sömn. Sova. Drömma. Natti.

DFTBA

xoxo

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0