"We all get stuck."

“We all get stuck as designers. Don’t forget that.
“No matter who you are, the number of accolades you’ve received, or the past successes you’ve had, it’s still hard. You can look at this a few ways, but I largely take comfort in it.
“Becoming a good designer is, in my mind, directly related to one’s curiosity and willingness to work. If you keep asking questions and deliberately practicing your craft, you get better. It’s that simple. So when it feels difficult and you want to scream, grab a pencil and a big blank sheet of paper, and just start drawing. With each iteration you’re closer.”
— ERIC KARJALUOTO, SMASHLAB
“We all get stuck as designers. Don’t forget that.
“No matter who you are, the number of accolades you’ve received, or the past successes you’ve had, it’s still hard. You can look at this a few ways, but I largely take comfort in it.
“Becoming a good designer is, in my mind, directly related to one’s curiosity and willingness to work. If you keep asking questions and deliberately practicing your craft, you get better. It’s that simple. So when it feels difficult and you want to scream, grab a pencil and a big blank sheet of paper, and just start drawing. With each iteration you’re closer.”
— ERIC KARJALUOTO, SMASHLAB

Första skolveckan för den här terminen är avklarad och det har varit awesome trots den derpiga läraren vi hade den här veckan. Hon bara försvann hela tiden, hade ingen som helst tålamod och var typ långt ifrån inspirerande. Som tur är har vi henne bara nu och kanske under någon annan kurs längre fram. Inga tråkiga lärare kan hindra mig från att ha det awesome i alla fall, så...woho!
Vi har hur som helst jobbat med screentryck (photoscreen) den här veckan och jag älskade det. Smög in till grafiksalen efter skolan igår och jobbade järnet av mig i min ensamhet (haha). Bor i princip i skolan känner jag.
Annars har jag suttit och nördat typografi, som är så sjukt jätteintressant och fint!
Snart ska jag ta tag i problemet med att jag måste betala räkningen för försenade böcker så jag kan låna en massa coola saker igen för jag saknar det.
Sa jag att jag inte jobbat alls under lovet? För det har jag inte. Men nu är jag taggad till tusen! SÅ SKÖNT.
Började läsa min bok som jag äntligen fått hem, "Out of our minds" av Ken Robinson som handlar om kreativitet. Har bara läst 10 sidor kanske, men älskar den redan vilket jag kände på mig att jag skulle när jag fick höra talas om den.
Okej, hej då, har saker i huvudet jag måste få ut på annat sätt än i text!

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0