Flight of Apollo: Nyår, längtan och 2012-peppen.

Blev lite stressigt precis innan tolvslaget. Vi var för upptagna med att ta farväl av 2011.
Vi kastade på oss kläderna, tog champagnen och skyndade oss ut.
Det var jättefint. Fyrverkerier över hela horisonten. Man ser allt så klart från där jag bor, men vi gick ändå ner och ut. Tror mest att det blev utav farten i att få komma ut och ta in det nya året, för vi såg inte lika bra som från loftgången.
Men det var ändå fint.
Inte världens fest, inte ett dussin olika vänner och bekanta eller stampande klackar som blir starkare under nedräkningen. Det fanns inte någon nedräkning överhuvudtaget.
Viktor och jag tog varandra i händerna och gick ut. Det doftade av avfyrade fyrverkerier överallt, som mamma älskar.
Det blev en jättekort promenad till busshållsplatsen och sen tillbaka medans vi kollade på himlen och drack våran dricka. Det kändes skönt att vara med honom.
När vi gick hem igen satte i oss på köksgolvet och pratade om små saker och stora saker. Mål och allt annat och hade det mysigt.
Jag ser fram emot 2012. Jättemycket. Verkligen. Ser fram emot att resa lite, att det blir varmare och ljusare ute...jag ser fram emot alla stunder med min Viktor, mina vänner och skolan som blir fina minnen för livet.
Jag ser fram emot allt man kommer att kämpa för det här året.
Kan knappt vänta tills det blir vår. Kan knappt vänta tills imorrn och dagen efter det...till nästa vecka.
Jag behöver inte veta exakt vad det är jag längtar efter och ser fram emot, men det drar i mig och jag vill framåt!
Det känns helt enkelt som om det här blir ett helt awesome år.

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0