Möbelmässan och designkärlek.

Var på Möbelmässan idag och fick ut så mycket bra och underbar information! Har i princip pratat med alla skolor och deras elever samt en massa designers. Har dessutom fått skoskav och blåsor av att ha gått runt så mycket.
Jag var helt slut. Har inte alls orkat jobbat med något när jag väl kom hem, lagade bara mat och nu lyssnar jag på musik och väntar på att Viktor ska komma hit. Han landade precis så jag känner mig som världens lyckligaste just nu.
Upptäckte dessutom att Göteborgs Universitet är helt fantastiskt! Och jag hittade en grymt bra skola i Danmark med helt underbara möbler. Blit helt lyrisk över all underbar design som finns precis överallt. Jag vill vara en del av den någon gång i framtiden.
Började med de danska arbetsproverna. Har funderat lite mer på hur jag skall utföra det hela nu under kvällen och jag längtar redan till imorgon då jag får sätta igång med att experimentera lite!
Det är så skönt att få arbeta med lera, älskar det.
Jag VILL skapa saker. Jag MÅSTE få göra det, annars kommer jag att dö. Och jag är helt allvarlig i det jag precis skrev.
Jag vill göra allt. Jag vill bygga möbler, designa serviser, affisher, leka med ljussättning, göra skulpturer, fotografera, animera (som jag inte kan....än) och bara göra precis allt. Mönster till tyger och tapeter, mattor...tårtor också kanske.
Så.
Punkt.
Älskar att drömma. Det är bland det bästa och finaste jag har som ingen bara kan förstöra eller ta ifrån mig.
Jag älskar att drömma riktigt jävla stort så det verkligen känns som om man svävar av bara tanken.
Älskar att det är så explosivt.

Avtryck
Postat av: Äpplet

Åh, men då kanske du skulle gilla det här klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=UrqWPP7y3xE&feature=related



Vi fick se det på en föreläsning som inspiration inför vårt nya projekt. Fett coola möbler!! Och så vill de att vi ska komma på något lika fiffigt, man bara.. men... nu är ju allt bra taget xD

2012-02-08 @ 17:08:18
URL: http://pichead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0