Det här var 2011.

Vet att den bästa spelningen var Noah and the Whale på Strand, samt Lykke Li på Cirkus. The Ark var helt fantastiska, och såklart Håkan Hellström. Flogging Molly var happy, Bob Dylan legendarisk. Tyvärr så blev jag besviken på The Strokes. My Chemical Romance var massa fina. Miike Snow var nice. Första spelningen på året var med Bring me the Horizon, det var galet.
Året började sämst och allt sög som bara den för det mesta. 1:a april kom döden och petade på mig och jag gick runt i stan en tidig morgon och såg på när allt vaknade till.
Men det var då. Forgive and forget.
Ju längre in på året man kom desto bättre blev allt.
Det blev vår, hade teateruppspel och sen kom sommaren och var fin. Jag hade varit barnvakt åt Aston i två månader så jag köpte en longboard och åkte runt lite. Älskar den.
Fick en flipp och sökte till Konstskolan (Folkuniversitetet) för det var det mitt hjärta sa till mig att göra.
Jag drog iväg till Peace & Love för att vara borta en vecka och jobba lite. Det var awesome, även om vissa saker sket sig. Isa och jag hade det bra där. Dom jag jobbade med var underbara och jag gick på en massa spelningar.
Var även på Grönan-konserter som vanligt med Elma.
Efter P&L drog mamma, Martin och jag till Filippinerna i en månad. Jag badade under fullmånen och letade snäckor, duschade i monsunregn och åt mango dagar i ända och lekte med min söta lilla kusin Jacob och kusinbarnen Blanche och Ian. Jag älskar dem.
Andra delen av Deathly Hallows hade premiär under tiden så jag fick se den där med mamma. Gud vad jag älskar Harry Potter. Har alltid tänkt att jag skulle se den i London, i Hogwartsuniform och allt...istället var jag på andra sidan jordklotet i blommig klänning och tacos i magen.
Jag blev faster!!! Min bror Kim och hans flickvän Linn fick underbara Nellie och bara grät av lycka.
Åt på hur många restauranger som helst, filipiner älskar att äta, skojar inte.
När jag åkte hem träffade jag Angelica på direkten. Och dagen innan jag landade på Arlanda hade Viktor precis åkt till Thailand. En dag. Fan.
Om det var någon jag saknade så var det han. Jag hade dessutom ingen aning om när han skulle komma hem, men när han väl gjorde det, två veckor senare, åkte han hem till mig så fort han kunde.
Under hela sommaren taggade jag till den 29:e agusti, jag började på Konstskolan då. Efteråt skulle jag träffa Viktor. Min mobil svek mig och tog inte emot hans mess, men så råkade jag ändå stöta på honom inne vid centralen. Hel knasigt och underbart. Vi åt glass på Observatoriekullen och kollade på folk, sen åkte vi hem till honom. Och så blev det vi. Det var bland det finaste som hände 2011.
Vi åkte till Vaxholm nån vecka senare och gick på café, för att han är bäst.
Är helt kär i min skola, min klass...bästa jag gjort.
Självklart kom det fler spleningar. Såg Veronica Maggio igen, Oscar Linnros och Håkan (igen) med Viktor.
Har träffat så många under året.
Bandet Set Sail på gatan var fina.
Halloweenfesten med klassen var hur kul som helst. Saknar dem nu under jullovet.
Har bakat en del också!
Det jag vill säga är att 2011 varit sjukt fin, underbar och perfekt på sitt operfekta sätt.
Nu är jag hög på livet och känner mig awesome.
Taggar 2012 med att fortsätta drömma drömmar större än störst, för det är sån jag är.
Det funkar att följa sitt hjärta.
Ska fira nyår med Viktor på något sätt, vi får se hur det blir.
xoxo

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0