Den Girige

I torsdags drog jag med min Viktor och gick på Dramaten. Vi såg Den Girige och hade platser på rad två precis i mitten, perfekta platser. Vågade inte boka längst fram av någon anledning.

Jag såg verkligen fram emot att äntligen få se den. Biljetterna bokades i september redan och höll det hemligt för älskling. Vilket var jättesvårt!

Den var fantastisk. Rolig, klockren och skådespelarna var helt enastående i sina roller.
Uppspelet vi fick se var dessutom lite speciell då den annars skulle ha blivit inställd (tror någon blev sjuk), men på någon dag bara så hoppade Anita Wall in och tog upp rollen som Frosine. Så jävla bra.
Johan Rabaeus spelade Harpagon, den girige själv. Han gjorde verkligen rollen så tragikomisk, misstänksam och rolig.
Jag hade inte riktigt tänkt på hur den skulle vara, men jag hade höga förväntningar. Eller, egentligen inte, jag bara visste att det skulle vara bra.
Och just den här pjäsen, den versionen, var perfekt.


Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0