Ellijot.

Jag älskar helger. Och vardagar. Älskar att helgen bryter av vardagen och att man kan sitta hur länge som helst vid köksbordet och äta frukost.
Älskar att vakna när solen skiner och sen bara slå sig ner för att teckan och måla.
Älskar en hel jävla massa med saker. Oh life. *hjärta*
Så det var ju min helg. Jag tror det går bra, men efter dagens öppet hus på Konstfack har jag blivit rädd igen, för att sedan en stund senare bli helt argh och tänkt "Fuck no! I'm awesome ju!".
För någonstans passar jag väl in också.
Det var ingen fråga, ett faktum utan frågetecken för jag vet ju att det är så.
Imorgon åker Viktor till varma Egypten. Saknade honom så fort vi klev ut ur dörren och sprang till bussen tillsammans.
Men det bästa är att han har skaffat en sjukt snygg longboard. Och en hjälm!
Har alltid haft en liten stor hemlig rädlsa för att han ska slå huvudet i något när han åker.
Imorse när jag åkte till skolan från Viktor så var det så vackert ute. Helt magiskt. Den bussturen var som en liten film, en fin film. Det var ljust och blått och solen kikade över träden och husen. Och snön var fin och orörd.
Måste Konstfacka lite nu innan jag går och lägger mig. Jag ska på riktigt få till det riktigt bra nu vad gäller sömnen.
Men det är så svårt när man hellre vill vara vaken och prata med Viktor.
Hade föresten världens bästa dröm igårkväll! Får skriva ner imorgon så jag inte glömmer bort den.

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0