Frukost i Täby centrum. Tjugoförstajanuaritvåtusentolv.

Segade runt i bäddsoffan. Klockan var väl nästan två så vi steg upp och gick ut.
Viktors buss från centrum går typ en gång i timmen, så jag tyckte vi skulle skita i kaffet och gå raka vägen till stationen. Så vi gjorde det. Det kom ingen buss.
Så.
Vi gick in igen och tillbaka till Kahls. Viktor köpte latte och varsin jättegod pralin med lite lakrits i.
Vi satte oss på en bänk precis vid ingången brevid det stora hålet i marken som ska bli ännu mer butiker i framtiden. En stor krater. Alltid lika konstigt när man går förbi och tittar ner i den. Jag måste alltid stanna och titta och tänka "Marken fanns precis där det nu är luft. Jag har åkt kundvagn och sprungit runt mitt i natten eller gjort annat där."
Hur som, tiden stod lite still när vi satt där. Och det var mysigt.
Sen så gick vi till biblioteket och kollade på böcker innan vi fortsatte till tågstationen och skiljdes åt.
Puss.

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0