Monday, bloody Monday.

Idag = jävla fucking skitdag.
Visst, effektiv, men det är inte alls värt den här tröttheten. Fast nu hade man inget val ändå. Och nu är det officiellt tisdag, så måndag är förbi och passerat. Det ligger bakom mig nu men eftersmaken sitter kvar.
Jag hatar att jag måste sitta uppe och jobba för jag vill inget annat än att sova.
Jag hatar att jag måste sitta uppe och jobba när jag verkligen måste hålla på med arbetsproverna
till Konstfack.
Jag hatar tanken på att allt jag lagt ner hittills om en vecka bara kommer att visa sig helt meningslös.
Jag hatar tanken på att idéer föds för att ändå dö för tidigt när tiden fräter sönder allt.
Jag hatar isen som gör att folk halkar och skadar sig nu när man mer än någonsin behöver tid.
Jag hatar att missa Roslagsbanan med några få sekunder när man redan känner att man närsomhelst
kommer att bryta ihop.
Jag hatar att min mo bil dör olägligt.
Jag hatar min port, trappuppgång, när någon är där och lurar och man vet inte vem.
Och så ogillar jag en massa just nu.
Men
jag älskar min vän Angelica.
För då kan man springa längs loftgången och känna sig säker i det osäkra.

Avtryck
Postat av: Angelica

och jag älskar dig, kravlöst <3

2011-03-08 @ 06:52:43
URL: http://robotface.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0