Hamlet.

Kom nyss hem efter att ha sett Hamlet på Stadsteatern. Shit. Det är fan de bästa jag någonsin sett på teaterväg! Och jag har sett rätt mycket. Så jävla vackert. Alla skådespelare var helt fantastiska i sina roller. Och Gustaf...vad kan jag äga om honom...så himla stark, så vacker, helt bäst. Vill se den igen nu med detsamma! Men nästa omgång blir inte förrän i maj. Jag kanske kan kolla om det finns några biljetter kvar innan maj? Haha, men det verkligen vackert. Sjukt vackert. Älskar hur annorlunda den var. Bra regi, enligt mig. Extremt bra. Mycket har skurits bort, men det spelar ingen roll. Och det var så skönt att slippa allt gammalmodigt med trikåer och kronor. Det var naket, gav plats åt känslorna och orden vilket gjorde det hela så mycket starkare. Känner själv hur hjärtat drogs med i allt och det är så det ska vara när det gäller Shakespeare. Hade höga förväntningar på denna uppsättning...känns som om de nu var små egentligen. Det var så mycket bättre än allt jag hade kunnat tänka mig. Teaterorgasm. Fy fan vad bra det var! Det träffade mig rakt i hjärtat.

Avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0